מה קורה בטיפול?

לקראת המפגש

למפגש שלנו אני אבקש מכם להגיע עם חולצה שאפשר בקלות להפשיל לה את השרוולים מעל לכתפיים, ומכנסיים שאפשר להפשיל אותם עד מעבר לברך (משהו כמו רוחב של שלוש אצבעות מעל). שרוואל או טרנינג רחבים בדרך כלל מתאימים, ואפשר גם מכנסיים קצרים וגופיה. הלבוש הזה יאפשר לי גישה לנקודות השימושיות ביותר ברפואה הסינית שנמצאות בקצוות הגוף, הלאה מהמרפק ומהברכיים ובראש. אם יידרש דיקור בבטן, אז אבקש בנימוס שתחשפו אותה בפניי. אל תדאגו, בחורף כשיהיה קר, אכסה אתכם ואדאג לטמפרטורה נעימה בחדר.
כדאי גם שתגיעו לפחות שעה וחצי אחרי ארוחה, כדי שתרגישו בנוח בזמן הטיפול.

תחילת המפגש

בתחילת כל מפגש נדבר קצת להבין מה המצב, איך הרגשתם אחרי הטיפול הקודם ובמה כדאי להתמקד היום. אני אבקש מכם להוציא לשון, ואבדוק לכם את הדופק. אלה שני כלים חשובים מאוד ברפואה הסינית לאבחון המצב בו אתם נמצאים.

התשאול

במפגש הראשון השיחה תהיה ארוכה מבשאר המפגשים, כדי שאוכל להכיר אתכם טוב יותר ולאבחן אתכם.

אני אמלא אתכם תשאול רפואי מלא על מצבכם הבריאותי הפיזי, אבל גם יהיו שם שאלות שנוגעות למצב הרוח שלכם, האופי שלכם, אפילו הטעמים שאתם אוהבים. הכול נועד לקבל אבחנה מלאה ומדויקת של המצב בו אתם נמצאים, כדי שאדע במה לטפל ואיך.

על פי האבחנה תוגדר אסטרטגיה טיפולית ונקודות מתאימות לדיקור, ואולי גם במקרים מסוימים, פורמולה שכדאי לכם לקחת. ברוב המקרים אציע גם שינויים קטנים באורח החיים, שיתאימו לאבחנה, ומטרתם להביא לאיזון המיוחל. זה יכול להיות תרגיל מתיחות בבוקר, אבל גם יכול להיות כתיבה יומית. תלוי. גישה פתוחה וקשובה בהחלט עוזרת לתהליך הטיפולי.

הטיפול במחטים

מרגע שיש תמונה ברורה שלכם, אפשר להתחיל בטיפול.
אתם תשכבו על מיטת הטיפולים (על סדיני נייר חדשים בשבילכם) ואשים לכם מחטים בנקודות המתאימות. כדי למצוא את הנקודות האלה, אמדוד באצבעות מרחקים ואלחץ על כל מיני נקודות. לפעמים אשאל אם נקודה מסוימת היא רגישה למגע. הכול במטרה להיות כמה שיותר מדויקים. אחרי שכל המחטים יהיו במקום, אפשר לתת לכם לנוח איתן לפחות עשרים דקות, רצוי יותר. בשלב זה אצא מהחדר, אבל אני פה קרוב, אז אם צריך משהו, פשוט תקראו לי.

המחטים ואתם

דיקור מביא איתו תחושות שונות אצל אנשים שונים ובמקומות שונים בגוף. יש מקרים שתרגישו זרמים שחולפים בגוף, תחושה של פעימות שמרכזן במחטים, אולי תחושות קור או חום. הרבה פעמים תרגישו שקיעה נעימה אל רוגע גדול. נצלו את הרגעים האלה לנשום ולנוח.

סוף המפגש

בתום הטיפול במחטים אוציא אותן, אבדוק שוב דופק, נתאם זמן לטיפול הבא, ותוכלו לצאת לדרככם.

נכון נשמע כיף? אני נהניתי.