קטגוריות
Posts

שתי נקודות להורדת כאבי גב ועוד אחת למחשבה

Photo by form PxHere של Bl57 ו-Bl58 כמובן.

לעולם לא אשכח איך בזמן שיעור שיאצו, כשהפכו אותי מצד אחד לצד שני נתפס לי הגב. המורה שם לב ומיד הניח שתי אצבעות ענקיות על הצד האחורי של השוק שלי והתחיל ללחוץ עליהן שוב ושוב. הנקודות שלחץ עליהן היו רגישות מאוד, והלחיצות כאבו מאוד, אבל בתום כשתי דקות שהרגישו כמו נצח, עצר ושאל אם יותר טוב. כאב הגב נעלם.

כל הדבר הזה היה הזוי בעיניי, אבל אי אפשר להתווכח עם משהו שעובד. אז מה קרה שם לעזאזל?!

קיבלתי שם עוד חיזוק כואב שיש משהו בנקודות הסיניות האלה שכשלוחצים עליהן במקום אחד, הן משפיעות על מקום אחר. תיכף גם אתם תדעו איך לעשות זאת בעצמכם, אבל רגע לפני – מה פה קורה פה?

בעשור האחרון התפתחה סקרנות סביב רקמת החיבור בגוף – הפאשיה (Fascia). אלה קרומים דקים שעוטפים איברים פנימיים, נמתחים מתחת לעור ובין השרירים. תמיד חשבו שהם שם רק כדי לשמור מכנית על האיברים הפנימיים, על החלקה של השרירים ועל הזנה שלהם. בשנים האחרונות מוצאים עוד ועוד חפיפה בין תכונות הפאשיה והדברים שהיא יכולה לעשות, לבין העקרונות הבסיסיים של הרפואה הסינית. והכל מסתדר כשמבינים שבהכנסת המחט, אנחנו בעצם מגרים את הפאשיה.

מצאו למשל שכוח מכני שמופעל על הפאשיה בנקודה אחת, משפיע על הפאשיה במקום אחר בגוף גם אם מרוחק, ממש כמו בסיפור למעלה.

מצאו גם שבזמן שהמחט נכנסת, היא מלפפת סביבה סיבים של הפאשיה, וגורמת למתיחה ברקמה. מה שמסביר אולי את תחושת הדיגדוג או הזרמים שמדווחים עליה מטופלים הרבה פעמים.

מחקר אחר הראה שמתיחה של הפאשיה גרמה לתאים בה להפריש חומרים נוגדי דלקת, ופה כבר מדברים על דברים שיכולים לתת אפקט טיפולי של ממש. על הדרך יש כאן הסבר להטבה שתרגילי יוגה, טאי צ’י או סתם מתיחות, יכולים להביא לגוף האדם.

בעצם יש כאן “איבר” שמכסה את כל הגוף, שאפשר להלביש עליו את העקרונות של הרפואה הסינית, גם כאלה שנשמעים הזויים לאוזן מערבית.

אז מה זו נקודת הפלא הזו ששחררה לי את הגב? Bl58 אבל נתחיל מ-Bl57 שהיא גם טובה.

Bl57 נמצאת פחות או יותר במרכז הצד האחורי של השוק. הדרך הכי אפקטיבית למצוא אותה כשאתם עם גב תפוס, היא למשש במעלה השוק לאורך קו האמצע ולחפש את הנקודה הרגישה ביותר (במצב רגיל לא אמורה להיות לכם רגישות שם). הנקודה הרשמית היא מתחת לשני ראשי שריר התאומים וביניהם. אתם יכולים ללחוץ בצורה אחידה וממושכת, אתם יכולים ללחוץ ולהרפות ושוב ללחוץ, מה שתרגישו שהוא אפקטיבי, רק תעשו את זה כשתי דקות. תבדקו שוב את הגב, אם אתם יכולים גם לבדוק תוך כדי לחיצה, עוד יותר טוב.

את Bl58 תמצאו במרחק רוחב אצבע באלכסון מטה והחוצה ממרכז הגוף מ-Bl57, ואם גם היא רגישה, גם היא יכולה לקבל טיפול משל עצמה.

החלק המאכזב בסיפור הוא שקורה לא מעט שההשפעה היא זמנית, אבל גם כשהיא חולפת אתם יכולים לחזור על הטקס שוב ולקבל הקלה בהתאם, וככל שתחזרו על זה תראו שלאורך זמן, השרירים נרגעים וההשפעה נשארת ליותר ויותר זמן.

בלי קשר, שכבו על השטיח (או מזרון דק אם יש), הניחו כדור טניס מתחת לגב התחתון ותתחילו להניע את הגוף שלכם על הכדור, כך שהוא עובר על הגב התחתון, ובכל נקודה רגישה, תישארו שם קצת. מתקבל אפקט של עיסוי חינם. לא בהכרח נעים, אבל מאוד אפקטיבי.

שלא תבינו לא נכון, אין כאן ייעוץ או המלצה רפואית, ואם אתם מבצעים את המוצע כאן זה על אחריותכם בלבד. כל בעיה רפואית מחייבת פנייה והתייעצות עם רופא מומחה, שאני לא.

רוצים לראות איך זה עובד גם עליכם?
תרגישו חופשי לפנות אליי בכל דרך: פייסבוק, וואטסאפ, מייל.
וכמובן שאתם מוזמנים ומוזמנות להצטרף לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל את העדכונים ישירות אל המייל שלכם.
נהניתם? ספרו לחבריכם ושתפו.

הצבעה שמחה וכשרה שתהיה.
פה בשבילכם, נגה

מקור עיקרי (היו עוד):
על הפאשיה ותפקידו האפשרי בדיקור – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6767840/