קטגוריות
Posts

על אמונה, תרופות ומה שביניהן

לפעמים הפתרון לכל הבעיות שלך נמצא ממש מול הפרצוף שלך ואתה לא רואה. זה בדיוק מה שקרה למטופל שלי*.

קרדיט: https://stocksnap.io

בחור צעיר עם תלונה של כאבי גב משתקים עם הקרנות לרגל, כמעט כל שבוע. הוא סיפר שיש לו מחלת צבירה גנטית כלשהי, שבה הגוף לא מייצר אנזים שיפרק חומר מסוים, ולכן הוא מצטבר בגוף בצורה לא בריאה. לא מחלה מהסוג הכיפי. כששאלתי לגבי תרופות קבועות, ענה שאין.

התשאול המשיך והוא סיפר על עוד ועוד כאבים בגופו במקומות שונים שמופיעים לימים ונעלמים, ובמהלכם הוא מנוטרל מכאבים. בעוד ועוד מערכות מצא כשל כזה או אחר.

כשהתעניינתי למה הוא לא לוקח תרופות, הוא הסביר לי שיש למחלה שלו תרופה, אפילו ידע בדיוק את שמה, אבל הוא “לא כל כך מאמין בתרופות”.

לקחתי נשימה עמוקה ועברתי על כל התלונות שלו בזו אחר זו, והסברתי לו איך ביולוגית הן כולן יכולות להיות קשורות למחלה המדוברת. הסברתי שיש גם נזק מצטבר בגוף לאורך השנים בהן לא לקח את התרופה, והנזק מקצר את החיים ואת איכותם.

כשעצרתי לקחת עוד נשימה ענה “בסדר, בסדר, אני לא כל כך פנאטי בעניין התרופות, בסדר, אני אנסה”.

למחרת כבר דיבר עם רופאת המשפחה, ויומיים אחר כך כבר חזר לקחת את התרופה, אחרי שהפסיק בילדותו.

בשבועות שחלפו תמכתי בו בטיפולי דיקור, והשיפור במצבו ניכר תוך שבועיים מתחילת הטיפולים. בהמשך חווה מצבים בהם, מהיכרות עם גופו, ידע שצפוי לו התקף כאבים, אבל זה לא בא.

אז לפעמים הפתרון לבעיות שלך יכול להיות מוכר לך בשמו הפרטי וגם בפנים. אתה יודע שיש איזה משהו, אבל שכחת ממנו, הדחקת אותו והמשכת לסבול.

לפעמים כל מה שאתה צריך זה מישהו שיסתכל עליך, על כולך, יחקור אותך ויכיר אותך, יבדוק את האופציות השונות בכל הרפואות, יניח יד על הכתף שלך ויגיד “היי, הפתרון הוא פשוט, ואתה יודע מה אתה צריך לעשות”. מישהו שיראה לך את הדרך, יחזיק לך את היד, ויגיד לך שאין ממה לפחד.

לפעמים הפתרון ילבש צורה של אוכל שמזיק לך, לפעמים רגע של נשימות במהלך היום, ולפעמים – ממש במקרים נדירים, או לא, תלוי – גם תרופה, כזו בצורה של כדור, שתיקח פעם ביום.

כן, זה מוזר, אבל לפעמים צריך להגיע למטפלת ברפואה סינית כדי להבין שלרפואה מערבית יש מה להציע.

ואם לא – הרפואה הסינית יודעת להגיד איך ממשיכים משם, ובכל מקרה, היא תמיד משלימה.

זה בדיוק מה שאתם צריכים? תתקשרו (עדיף וואטסאפ).

סגר קל למי ששומר (לא שלי**)

פה בשבילכם, נגה

* המטופל נתן את אישורו לפרסום. חמוד.

** קרדיט לשלמה קראוס מסטטוסים מצייצים.